معرفی 4 کتاب پرکاربرد صنعت روشنایی + دانلود

کتاب‌ها، چنان قدرتی دارند که به یک آن، ما را از جایمان، در یک پروژه‌ی سخت کاری یا روابط اجتماعی فرسایشی، جدا کنند و به سرزمینی ببرند که نوید آرامش یا هیجان می‌دهد. از فراز و نشیب‌های مطمئن داستان‌های کلاسیک انگلیسی مثل غرور و تعصب گرفته، تا وحشت رخنه کرده در راهروهای وزارت عشق در رمان ۱۹۸۴. سوال اینجاست که اگر تا به حال سراغ کتاب‌ها نرفته‌ایم یا دل نداده‌ایم به غرق شدن در جریانشان، باید از کجا شروع کنیم؟ شاید اولین کاری که باید انجام دهیم، پیدا کردن یک لیست راهنما از کتاب‌هایی است که در حوزه تخصصی مابیشترین تاثیر را داشته و از دانش و نگارش برتری برخوردار باشد

در همین راستا و با توجه به روز کتاب و کتاب‌خوانی، متخصصین شرکت جهان نور لیستی از بهترین کتاب‌های کاربردی (هندبوک) صنعت روشنایی را آماده و در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار داده است

  1. هندبوک erco

کتاب راهنمای طراحی روشنایی، اصول اساسی و عملی را مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب به عنوان مرجعی برای طراحان روشنایی و معماران مورد استفاده قرار می گیرد. مفاهیم طراحی عنوان شده در این هندبوک بیشتر برای نیازهای مکرر در روشنایی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

دانلود هندبوک erco

 

  1. نور روز در ساختمان ها (day light in buildings)

این کتاب منبع مروری جامع بر سیستم های نواورانه نور روز، پارامترهای عملکردی که توسط آنها ارزیابی می شود دارد. با توجه به مزایای نور روز در ساختمان ها و عدم دانش کافی در این حوزه اطلاعات ارائه شده در این منبع کمک شایانی به ارتقا این دانش می کند.

دانلود کتاب نور روز در ساختمان ها

  1. مقدمات طراحی روشنایی (lighting design basic)

این کتاب یک ابزار آموزشی برای توسعه دانش طراحی روشنایی در فضاهای داخلی و خارجی می باشد. متخصصان طراحی روشنایی، معماری و دانشجویان می توانند اطلاعات کافی در زمینه طراحی روشنایی داخلی، مدیریت انرژی، مدیریت ساخت و … به دست آورند.

دانلود کتاب مقدمات طراحی روشنایی

  1. طراحی روشنایی در بیمارستان ها (Lighting design at hospitals )

این رساله یک پیشنهاد طراحی مفهومی برای سالن های انتظار بیمارستان ارائه می دهد که بر تعامل بین نور و تجهیزات تمرکز دارد. بر اساس تحقیقات علمی مشخص شده است که در سالن های انتظار بیمارستان می توان احساس اضطراب، بی حوصلگی یا ناامنی ایجاد کنند. با توجه به نور و تجهیزات و فرم های موجود می توان محیطی راحت برای فضاهای انتظار در بیمارستان ها ایجاد کرد.

دانلود کتاب طراحی روشنایی در بیمارستان ها